• 80+ vestigingen in Nederland
  • Merk-erkend schadeherstel
  • Schadeherstel- en BOVAG garantie
Afspraak maken
Afspraak maken
0900 - 66 11 11 1
Terug

Individueel groeien om er samen beter van te worden

In februari is Danny Duijvestein gestart bij ABS Autoherstel als consultant bedrijfsvergelijking. Met zijn financiële achtergrond en enkele jaren ervaring in de autobranche komt Danny met een duidelijk doel: “Ik wil leden van ABS Autoherstel inzicht geven in hun financiële kengetallen, ze helpen met vergelijken en dan samen verbeteringen doorvoeren om financieel gezond te zijn en te blijven. Maar vooral ook om te kunnen groeien.”

“Na een tijd financieel eindverantwoordelijk te zijn geweest bij een Hyundai dealer, maakte ik de overstap naar de importeur Hyundai Motor Nederland om daar de bedrijfsvergelijking van Hyundai dealers verder te ontwikkelen. Daar zat ik prima op mijn plek. Tot een recruiter mij de vacature bij ABS Autoherstel toestuurde.”

Op slag verliefd

“Ken je dat gevoel nog, die eerste keer verliefd zijn als puber? Alles wat het meisje of de jongen zegt en doet is goed? Zo voelde het na het eerste gesprek bij ABS Autoherstel. Na dat gesprek overheerste het gevoel dat ik er van zou balen als ik het niet zou worden.

Een achtergrond in autoschadeherstel heb ik niet, wel heb ik veel ervaring opgedaan bij de dealers en importeur. Maar wat overal hetzelfde is, of het nu bij een dealer, een importeur of een schadehersteller is, dat zijn de cijfers. debet blijft debet en credit blijft credit. En dat vind ik het leukste dat er is, die financiële cijfers. En dan ook nog eens bij zo’n leuk bedrijf als ABS Autoherstel.”

Onder de indruk van het autoschadeherstel

Tijdens mijn kennismaking met ABS Autoherstel was ik oprecht onder de indruk van het autoschadeherstel. Er komt zoveel meer bij kijken dan je denkt. Het is echt vakmanschap om auto’s als nieuw weer op de weg te krijgen. Al helemaal bij een keten als ABS Autoherstel, waar een centraal orgaan alle belangen probeert te behartigen van zowel de ondernemers, de opdrachtgevers als de consument. En continu bezig is met ontwikkeling, zelfs in deze uitdagende periode met corona. 

Inmiddels rijd ik al bijna twintig jaar auto. En in die twintig jaar heb ik helaas een paar keer schade gereden. Daardoor kende ik ABS Autoherstel al, want ABS Den Elzen in Zoetermeer heeft me toen weer goed op weg geholpen.”

Een bedrijfsvergelijking is een wedstrijd zonder verliezers

“Een bedrijfsvergelijking is eigenlijk een berekening van de gemiddelde ABS-ondernemer. Daar kun je jezelf dan vervolgens mee vergelijken om te kijken waar het goed gaat en waar het beter kan. 

Om tot die gemiddelde ondernemer te komen moet ik veel data verzamelen. Ik ben daarin volledig afhankelijk van tijdige en volledige aanlevering van de financiële cijfers vanuit de ondernemers. Eigenlijk vraag ik ze allemaal om hun cijfers op tafel te leggen, zodat we die met elkaar kunnen vergelijken. 

Bij zo’n vergelijking ontstaat automatisch een wedstrijd. Een wedstrijd die iedereen kan winnen. Want we worden samen beter.”

Individueel groeien om samen te groeien

“Ik kijk ernaar uit om de input van alle ondernemers te ontvangen en ermee aan de slag te gaan. Om er trends in te ontdekken. Kijken waar geluk een rol speelde en waar de knoppen zitten waar ondernemers zelf aan kunnen draaien. 

Uiteindelijk is het doel om de ondernemers te laten groeien. Want door ze individueel te laten groeien, groeien we uiteindelijk als hele groep.”