• 70+ vestigingen in Nederland
  • Merk-erkend schadeherstel
  • Schadeherstel- en BOVAG garantie
Afspraak maken
Afspraak maken
0800 - 66 11 11 1
Terug

ABS H. Hoogvliet Groep zet in op Ruitherstel

Door de toenemende complexiteit van autoruiten door onder andere veiligheidssensoren, schuift autoruitherstel steeds dichter naar autoschadeherstel toe. En dat merken ze ook bij de ABS H. Hoogvliet Groep.

“Kwaliteit en veiligheid kun je het beste garanderen als je zelf de reparatie uitvoert,” vertelt Chris Pons. “Alle ruitschades besteedden we voorheen altijd uit bij een specialist omdat we onze handen vol hadden aan carrosserieschades. Doordat de autoruit een steeds geavanceerder en complexer onderdeel wordt van de auto, hebben we nu zelf ruitspecialist Paul aangenomen. Verder hebben we geïnvesteerd in kalibratie- en uitlijnapparatuur, in kennis en opleidingen om ook complexe ruitschades te kunnen herstellen. Een mooie ontwikkeling wat mooi aansluit bij ABS Totaalherstel.

Tekst gaat verder onder de foto

Verschil met vroeger en nu

Toen Paul dertien jaar geleden begon als servicemonteur was ruitherstel een stuk minder complex. “De spannendste ontwikkeling was de regensensor die automatisch de ruitenwissers activeert bij regen.Tegenwoordig zijn er veel meer technische toepassingen ingebouwd.” 

“We zien inderdaad dat de auto’s aan het veranderen zijn,” vertelt Chris. “De autoruit is echt een belangrijk onderdeel van de carrosserie geworden. En laten wij daar nou net specialist in zijn. 

Het proces is aan het veranderen en gaat in een stroomversnelling. Vroeger werd de kapotte voorruit uitgesneden en werd er een nieuwe ingezet. Je kon zo de weg weer op. Tegenwoordig komt er zoveel meer bij kijken. Autoruiten beschikken steeds vaker over rijhulpsystemen, vooral jonge auto’s maar ook auto’s uit het kleine segment. Daarom moeten in veel gevallen de nieuwere auto’s die met ruitschade bij ons binnenkomen eerst uitgelezen en uitgelijnd worden. Staat hij recht op zijn wielen? En hoe staat het met de bandenspanning? Als het uitlijnen of het uitlezen van het voertuig problemen oplevert kun je in de meeste gevallen ook rijhulpsystemen niet juist kalibreren. Zie het als een nulmeting. 

Als het voertuig storingsvrij en juist uitgelijnd is kun je na de montage van de voorruit de systemen gaan kalibreren. Hiermee zorgen we dat de camera’s en sensoren weer naar behoren functioneren. Als je dit niet doet, kan dit later problemen opleveren met mogelijk nieuwe schades tot gevolg. En dat is, zelfs voor ons als autoschadehersteller, het laatste wat we willen.

Autoruitherstel is tegenwoordig niet meer iets wat je erbij doet, er komt veel meer bij kijken. Het binnenhalen van een ruitspecialist in combinatie met onze huidige specialisten is wat ons betreft het beste recept voor ruitherstel.”