• 80+ vestigingen in Nederland
  • Merk-erkend schadeherstel
  • Schadeherstel- en BOVAG garantie
Afspraak maken
Afspraak maken
0900 - 66 11 11 1
Terug

‘Dit hadden we een jaar eerder moeten doen’

ABS Autoherstel Van Houtert in Gemert heeft een nieuwe all-in-one cabine in gebruik genomen. Het proces en de efficiëntie zijn sterk verbeterd. En dat is niet het enige...

Vorig jaar oktober is de all-in-one cabine in gebruik genomen. Cas van Houtert werkt nu een aantal maanden met de cabine: “Het was in het begin natuurlijk wel even zoeken naar een ideale planning, maar het is echt een verrijking van het proces.”

Mini-bedrijfje

“We waren op zoek naar een manier om de efficiency en productiviteit per werknemer omhoog te brengen,” legt Cas uit. “Dan kom je al snel op een all-in-one cabine uit. In een familiebedrijf als dat van ons wordt vaak weloverwogen ondernomen. Ook in dit geval ben ik eerst bij collega’s gaan kijken, hebben we ons laten informeren en goed overlegd. Je doet tenslotte toch een flinke investering. Achteraf hadden we misschien wat impulsiever kunnen handelen. Dan hadden we al eerder van de efficiency geprofiteerd.”

“De cabine is eigenlijk een mini-bedrijfje in ons bedrijf. We repareren daar de kleinere schades zoals een bumperhoekje of veelvoorkomende parkeerschades. Er is één werknemer de hele dag bezig in de all-in-one cabine. Hij doet al het werk, van voorbewerking tot uitdeuken en spuiten,” zegt Cas.  

Bijkomend voordeel

De reguliere procesgang leent zich eigenlijk niet voor dit soort kleine schades. Je bent in verhouding veel tijd kwijt met het verplaatsen van de auto. Nu kan alles op één plek gebeuren. “Doordat we het kleine werk uit het reguliere proces halen, krijgen we ruimte en rust in de werkplaats. En die ruimte maakt dat er ook weer een extra auto bij kan,” zegt Cas lachend.

Behalve voordelen op de werkvloer, heeft de all-in-one cabine ook een groot voordeel voor klanten. Zij hebben hun auto eerder terug. “Voorheen zou ik een parkeerschade inplannen voor twee dagen, nu kunnen mensen hun auto vaak aan het einde van de dag alweer ophalen.”

“We repareren in de cabine snel en effectief een schade. Ik merk dat onze jongens in de werkplaats ook op die manier naar andere schades gaan kijken. Ze gaan zelf op zoek naar oplossingen om schades zo snel en effectief mogelijk te repareren. Dat is een hele mooie bijkomstigheid van de verandering in het proces,” vertelt Cas enthousiast.